Detail salg

Ønsker I at komme i kontakt med flere kunder, øge mersalget og gennemsnitssalget, og samtidigt skabe den type salg der giver stamkunder? Så skal du høre mere om de effektive salgstræningsprogrammer, vi har skabt på baggrund af vores mangeårige samarbejde med bl.a. Baresso, Arnold Busck, Københavns Lufthavns shopping center og mange andre detaillister.

Ingen mulighed for lyd? Her kan du læse indholdet fra videoen:

Der er sådan to ting, der er en afgørende forskel, og som vi har meget fokus på, når vi laver træning, og den ene del det er, at vi har mellemlederen med og ligger størstedelen af fokussen på den salgsleder der er i butikken, og de får mest træning, og vi laver sådan lidt train the trainer på dem, fordi det er dem, der skal drive det i dagligdagen. Den nøgleperson der er derude er vigtig, og der skal man passe på, at det ikke i alle butikker skal være den samme, som også har ansvaret for merchandise og alt muligt andet, hvis man kan få isoleret en salgsleder i butikken og få trænet dem rigtig meget på salgsledelsen, så er det godt. Og den anden ting, det er at lave træning i butikken, live. Og hvordan fungerer det, hvis du skal lave live træning i butikken? Hvordan gør man det? Så er der jo rigtige kunder, og det er jo sjovt, fordi så står jeg jo der og skal finde en eller anden plads i den her butik iblandt alle de her kunder, så det vi som oftest gør, det er at vi lader den daglige leder lave træningen, og vi supporter dem i at lave det, og der har vi sådan et helt system for, hvordan kan man lave lærerig effektiv træning mens butikken er åben, sådan så medarbejderne bliver bedre sælgere, og lederen bliver en bedre salgsleder, og vi forstyrrer ikke den daglige drift – altså butikken kører alligevel. Måske sælger de ekstra godt den dag vi er der, men det er ikke det der er formålet, formålet er at de bliver bedre også i månederne efter vi er der, ikke. Ja, hvad er det for nogle typiske udfordringer de her butikker kommer til dig og siger, vi har en eller anden udfordring, hvad er det for noget de siger til dig? Vi kommer ikke i snak med så mange kunder, som vi gerne ville. Vi laver for mange klassiske ekspeditioner – tak skal du have, kan du have god dag, hvad kan jeg hjælpe dig med, så det at få vendt det om, sådan så vi kommer i nogen anderledes samtaler med kunderne, og sådan så vi får noget mersalg og noget opsalg på hver gang på en måde, hvor kunderne oplever det som værende rigtig god service, det er generelt det. Så problemstillingen er ret simpel, det at få det implementeret når vi har 100, 200, 300 folk ude i butikkerne vi skal have det implementeret hos, det er en rejse. Og hvordan sørger I så for, at det bliver fulgt op på det her, når i har været der for eksempel? Det er en af de ting vi aftaler helt fra start, det sætter vi os simpelthen ned og siger, godt vi træner i det og vi laver noget opfølgning i den form, så laver I som kæden noget opfølgning i den form, og hvordan sørger vi for at få lavet masser af opfølgning sammen. Så er det meget forskelligt, nogen siger ved I hvad det har i lavet i 13, I laver hele lortet, I implementerer det og får det til at køre, og så måler vi på jer. Og andre siger, ej det er vigtigt for os at være inde over det og så videre, så vi vil i virkeligheden gerne have I er lidt i baggrunden, og det er os der laver den store del af opfølgningen.

Der er måske mange der sidder og har en kæde og siger hold da kæft det her det bliver altså dyrt på den lange bane, hvis I skal ud hele tiden, altså det er jo også meget rart hvis I kan give dem noget viden og nogle færdigheder til selv at følge op, så virksomheden selv kan klare resten af træningen og forløbet.  Altså målet må jo være hver gang, at vi skal exite på et eller andet tidspunkt. I lufthavnen var vi i otte år fordi vi havde 700 mennesker, der skulle igennem, men målet er at vi skal exite, og vi skal jo lave noget der hænger sammen med kædens budget. Grunden til at vi havde været så mange år nogen steder det er jo fordi de kan se, at hvis de får os til at lave det i stedet for nogen af deres egne centrale ledere, så er det billigere og mere effektivt end hvis de skal gøre det.

NAVIGATION